Samsung galaxy ace 2

Reklama

środa, 7 sierpnia 2013

Rootowanie i zmiana pamięci

Witam dziś przedstawię jak zrootować naszego ace 2 i jak zamienić pamięć czyli żeby jako główną czytało kartę pamięci a jako kartę pamięci pamięc telefonu (pozwala to na zainstalowanie np.lepszych gier i więcej ilości aplikacji bo tak było tylko trochę ponad 1 gb)

Root:

Uwaga! - do wykonania roota niezbędna jest zewnętrzna karta SD. Root nie powoduje zwiększenia licznika flashowań.

1. Pobieramy archiwum zip: Dev-Host - root.zip - The Ultimate Free File Hosting / File Sharing Service na zewnętrzną kartę SD
2. Uruchamiamy telefon w trybie fabrycznego recovery (vol up + home + power)
3. Wybieramy opcję Select install update from external storage, poruszając się klawiszami głośności
3a. U mnie akceptacja opcji następowała klawiszem power
4. Wybieramy Select install update from external storage
5. Następnie wybieramy plik root.zip
6. Wykonujemy restart telefonu.

Zamiana pamięci:


Uwaga! Aby wykonać zamianę pamięci USB na kartę SD, potrzebny nam jest root.

1. Pobieramy plik zip z tego adresu: Zippyshare.com - swap.zip na kartę pamięci telefonu.
2. Kopiujemy plik vold.fstab do folderu /etc w telefonie przy użyciu np. Root Explorera
2a. Folder /etc musi być zamontowany jako R/W
3. Dodatkowo kopiujemy folder Samsung z (teraz już zewnętrznej pamięci) na nasza nową wewnętrzną (znajdują się tam tapety i inne)

Wielkie podziękowania dla użytkownika grzegi za możliwość udostępnienia tych poradników, są one jego autorstwa, ale otrzymałem pozwolenie na publikację tych instrukcji na moim blogu

Dodam na końcu, że testowałem u siebie i wszystko działa jak należy, dzięki temu mam już zainstalowaną fifę 12 i max payne co przy normalnej ilości miejsca na gry było wcześniej nierealne.A i jeszcze jedno, tym sposobem nie zwiększamy licznika flashowań :)

35 komentarzy:

  1. Niko mówisz że masz zainstalowaną fife, max Payne a powiedz jak ci te gry chodzą bo mi na JB nie chodzą tak płynnie jak na GB.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałem tych gier na gb bo nie miałem roota, ale tu chodzą płynnie, 0 ścin, aż się zdziwiłem bo zwykły top eleven muli

    OdpowiedzUsuń
  3. dziwne...przydałby się jakiś sposób żeby te gry płynnie działały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś powstanie taki sposób

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy działa ten sposób na GB?

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba nie, tu coś znalazłem :http://forum.android.com.pl/f697/zrootowany-stock-rom-i8160xxll2-255338/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zauważyłem że po zrotowaniu telefon plynniej chodzi ale może też dlatego ze wgrywalem jeszcze raz JB ale w moim odczuciu jest lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej wątpie, że od samego roota telefon zaczął szybciej działać, chyba że usuwałeś jakieś aplikacje systemowe to wtedy byłbym w stanie uwierzyć

    OdpowiedzUsuń
  9. Mógłbyś przygotować jakiś opis, jak instalować JB, gdy posiadam telefon brandowany od Plusa? Albo skróconą instrukcję czy trzeba rootować itd? Byłbym mega wdzięczny. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Konieczny ci ten jb? bo jeśli nie to sobie daruj bo się zawiedziesz i to mega, gb działa lepiej od jb

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy sama zamiana pamięci jest identyczna w JB jak i w GB?

    OdpowiedzUsuń
  12. Raczej tak, tu masz temat jeszcze mozesz poczytac sa tam inne sposoby jeszcze :) forum.android.com.pl/f697/zwiae-kszenie-iloa-ci-miejsca-na-aplikacje-221870/

    OdpowiedzUsuń
  13. o co chodzi w 2a

    OdpowiedzUsuń
  14. No w programie root explorer u góry jest zmiana R/W na R/0 i tam masz zmienić tak jak jest napisane w punkcie 2a

    OdpowiedzUsuń
  15. jak cofnoc licznik flasz prosze pomuszcie

    OdpowiedzUsuń
  16. " zamianę pamięci USB na kartę SD" a o co tu chodzi co to daje bo nie wiem?
    pamięć USB?

    OdpowiedzUsuń
  17. pamięć usb to jest pamięć która jest w telefonie i traktowana jest jako pamięć telefonu i ona ma tylko 1,1 gb a sposób na zmianę tej pamięci polega na tym że nasza karta pamięci będzie czytana jako pamięć telefonu i przez to możemy osiągnąć znacznie więcej miejsca na gry i aplikacje, ja np. zainstalowałem gta vice city co na samej pamięci usb by nie dało rady bo za mało pamięci.

    A tu jak zresetować licznik flashowań :http://forum.android.com.pl/f697/resetowanie-licznika-flashowaa-261998/

    OdpowiedzUsuń
  18. Co oznacza Folder /etc musi być zamontowany jako R/W.czy chodzi o zmiane nazwy z etc na r/w.

    OdpowiedzUsuń
  19. nie chodzi o zmiane nazwy, u gory np.w programie root explorer masz do zmiany z r/w na r/o

    OdpowiedzUsuń
  20. mam taki proble. zrobiłewm wszystko tak jak w poradniku alee zamiast działać normalnie nie czyta mi ani pamięci usb ani pamięci z karty sd, zo może być tego przyczyną i jak to ogarnąć ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam
    Czy zrootuje go w opisany przez ciebie sposób, gdy mam wgrany GB a nie JB ?

    OdpowiedzUsuń
  22. gdzy uruchamiam telefon w tryb fabrycznego recovery nie mam opcji takiej jak Select install update from external storage,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam tak samo....... może trzeba ten root instalowac z wewnętrznej karty sd ?? ;D

      Usuń
  23. witam ;) zrootowałem swojego ace2 ,przez root explorera a gdy próbuję skopiować plik vold.fstab to mam jakiś błąd " you cannot paste here because the file system is read-only" .można pomóc jakoś?

    OdpowiedzUsuń
  24. Niestety na moim samsungu Ace 2 nie ma opcji "Select install update from external storage" mimo ze mam zainstalowana zewnetrzną karte. Po uruchomieniu telefon w trybie fabrycznego recovery pojawiają mi sie na czerwono (chyba powinny być na niebiesko) tylko 4 opcje: -reboot system now, apply update from sdcard, wipe data.. i wipe cache. Pod spodem mam też komunikat : Can't access to "/system/csc/TPL/system. Myślałem że wchodząc w opcje apply update from sdcard bede dalej mógł wejsć w external SD (bo tak mi w telefoni figuruje- jako folder na karcie SD) jednak po wejsciu w sdcard nie ma tego folderu. Mógłbym umiescić root.zip na karcie SD ale wyraźnie piszesz że trzeba mieć zewnetrzna kartę a ja do niej nie mam dostępu po fabrycznym recovery. MAsz jakaś poradę na te przypadłość?
    Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
  25. mam podobny problem przy 2 metodzie i nie wiem co z tym zrobić, wklejam "modified_vold_Ace_2" na pamięc telefonu ponieważ z karty pamięci w trybie recovery nie widać karty pamięci, gdy już znajdę ten wklejony plik naciskam przycisk home , ładuje się jakieś 20% i mam błąd "E:Signature verification failed".szukałem wszędzie odpowiedzi na ten problem i be rezultatów.mogę liczyć na pomoc?

    OdpowiedzUsuń
  26. wspomnę że nie usuwałem aplikacji z pamięci telefonu , kartę mam prawie czystą jest tam jedynie swamp i modified_vold_Ace_2 , ale chyba nie powinno mieć to znaczenia przy zamianie a może się mylę?

    OdpowiedzUsuń
  27. witam potrzebuje pomocy zamieniłem pamiec usb na karte sd i teraz nie widzi ani karty ani pamieci sd w czym problem??/marekk

    OdpowiedzUsuń
  28. A jak powrócić do oryginalnej specyfikacji? USB dalej jest naszą główną pamiecią?

    OdpowiedzUsuń
  29. 2.Kopiujemy plik vold.fstab do folderu /etc w telefonie przy użyciu np. Root Explorera
    2a. Folder /etc musi być zamontowany jako R/W


    Do jakiego folderu kopiujemy ??? to jest tak napisane ze niewiadomo oco chodzi

    OdpowiedzUsuń
  30. nic nie rozumiem
    moze ogarnia to ktos co sie zna. nie jest napisace czy plik wypakowac czy tak wkleic czy do folderu external_sd czy bezposrednio na karte i zle podana jest kolejnisc wciskiwania klawyszy do wejscia w tryb odin

    OdpowiedzUsuń
  31. A co jeśli ktoś ma androida 2.3.6???? Jest jakiś sposób zamiany pamięci?????

    OdpowiedzUsuń
  32. Niestety nie mogę nawet po roocie nic zrobić. Cały czas pojawia mi się komunikat,że za mało miejsca na karcie....Tzn. gra ściąga dane do pamięci tel i brakuje mi miejsca;/ A grę mam na karcie sd. Proszę wszystkich o pomoc. Wgranie nowszego andka nie wchodzi w gre..

    OdpowiedzUsuń
  33. Dodam też że jak będziecie "zmieniać pamięć" to polecam przywrócić ustawienia fabryczne telefonu (aby wasz smartfon był czysty, bez wgrywanych aplikacji czy też gier). Ponieważ innym razem możecie uśmiercić swojego Samsunga, tak jak i ja. ;)

    A jak juz uśmierciliście to wystarczy wgrać na nowo soft i po kłopocie ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Cześć... wiem że teraz trochę odgrzewam ten temat, ale potrzebuje odpowiedzi na to :P Czy to można zrobić bez JB? Bo słyszałem że to kichy jest ten JB.

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń